Protecting Paradise: The Story of Niue
National Geographic’s Pristine Seas returns to Niue to study how a new marine reserve helps safeguard its ocean resources for generations to come.
In 2016, the people of Niue created Moana Mahu, one of the world’s largest marine protected areas, supported by National Geographic’s Pristine Seas. Six years later, Niue welcomes Pristine Seas back to document the changes to their waters with cutting-edge technology and help determine the next steps for a sustainable future.