The French Mans
Vincent Piquet and Alban Burne, two losers, see their dull lives shattered when, following a misunderstanding, they uncover a conspiracy and find themselves caught up in the world of organized crime. It’s the start of a crazy and chaotic journey filled with peril and intrigue. However, even as they try desperately to save their lives, they never stop bickering.
Vincent Piquet, who is in his thirties, works for the Departmental Council of Meurthe-et-Moselle. His girlfriend, Louise, who also happens to be his boss, has just left him. Forty-five-year-old Alban Burne still lives with his mother and delivers the mail in the building. One morning, Vincent and Alban see their dull lives shattered when, following a misunderstanding, they uncover a dangerous plot that threatens to embroil their small town in a political and financial scandal. They soon find themselves caught up in the world of organized crime—a world that Vincent would have been happy to avoid but that Alban, a fan of action films, is eager to join. To save themselves and their town, they will have to stick together despite their incompatible temperaments.