An Affair to Remember
When Nickie Ferrante and Terry McKay meet on a cruise ship, they are engaged to other people. But the powerful romance they discover with one another inspires them to meet months later at the top of the Empire State Building. However, when an unforeseen tragedy strikes, their fate – and their romance – take an uncertain turn in this beloved classic.
In this poignant and humorous love story nominated for four Academy Awards, Nickie Ferrante (Cary Grant) and Terry McKay (Deborah Kerr) meet on an ocean liner and fall deeply in love. Though each is engaged to someone else, they agree to meet six months later at the Empire State Building if they still feel the same way about each other. But a tragic accident prevents their rendezvous and the lover's future takes an emotional and uncertain turn.