Huracán
Alonso Santos is an aspiring MMA fighter who is seeking to reach the pro circuit, but a mental illness clouds over his life. As a therapist tries to help him understand his illness, his trainer pushes him to embrace its violent and reckless traits.
Alonso Santos is an aspiring mixed martial arts fighter struggling to make it to the pro circuit, while battling a devastating mental illness: Dissociative Identity Disorder. His illness is defined by blackouts and the emergence of his violent, reckless alternate personality called Huracán. Alonso is encouraged by his court appointed therapist to understand the root of his illness by diving deep into the darkness of his childhood trauma, but he is pushed by his MMA coach to embrace Huracán’s hostility and aggression to achieve victory in the combat sports cage. The struggle to uncover the mystery of his trauma, and make it as a pro fighter, cripple his defence mechanisms, and allow Huracán the opportunity to accomplish things his own way – and risk destroying everything Alonso’s worked for.