Pilar’s Diary in the Amazon
Pilar travels with Breno and her cat Samba to the Amazon rainforest, where they meet Maiara, whose community has been destroyed by loggers. With Bira, a young man who knows the forest, they discover a gang of illegal loggers. With the help of indigenous people and mythical beings, they stop them and reinforce their mission to protect nature.
Pilar, a curious young explorer, embarks on a mission with her best friend, Breno, and her cat, Samba, through the Amazon rainforest. There they meet Maiara, a young river dweller whose community was destroyed by loggers. Along the way, they meet Bira, a young fisherman who knows the jungle well. Pilar and her friends set out in search of Maiara's parents until they discover a gang of loggers who are illegally cutting down trees. With the help of an indigenous tribe and mythological beings, Pilar and her friends manage to stop the loggers, more determined than ever to save nature and reforest the planet.