Street Kings
When evidence implicates a veteran LAPD cop in the execution of a fellow officer, he is forced to go up against the cop culture he's been a part of his entire career.
A ruthless but principled detective discovers that his charismatic mentor has set-up cops -- and framed him -- to protect his loot and his shakedown of their superiors. The detective's naive but committed partner is doomed, and an investigation by a righteous IA officer has surprise consequences.