Chernobyl
As the flames died down, the lies, conspiracies and incredible acts of heroism began. Multi-award-winning Sky Original, exploring the truth about the Chernobyl disaster.
CHERNOBYL dramatizes the 1986 nuclear accident, one of the worst human-made catastrophes in history, and tells the story of the brave men and women who made incredible sacrifices to save Europe from unimaginable disaster, all the while battling a culture of disinformation. In the story that follows, Valery Legasov is a leading Soviet nuclear physicist. As part of the response team, he is one of the first to grasp the scope of the unparalleled disaster that has occurred. Soviet Deputy Prime Minister Boris Shcherbina is assigned by the Kremlin to lead the government commission on Chernobyl in the hours immediately following the accident. Ulana Khomyuk is a Soviet nuclear physicist committed to solving the mystery of what led to the Chernobyl disaster.
Ulana races to warn fellow nuclear physicist Valery Legasov about the threat of second explosion.
Valery Legasov draws up a plan, but it comes with great human risks. Graphic scenes.