Die Rosenheim-Cops
Anyone who has navigated the Irschenberg following the A8 on a beautiful summer day is immediately compensated with the most spectacular view that a German highway has to offer: ahead lies the Inn Valley with lush pastures and old farms; to the right, farther back, the Alps; and to the left, behind the next range of hills, you can catch a glimpse of Lake Chiemsee.
Anyone who has navigated the Irschenberg following the A8 on a beautiful summer day is immediately compensated with the most spectacular view that a German highway has to offer: ahead lies the Inn Valley with lush pastures and old farms; to the right, farther back, the Alps; and to the left, behind the next range of hills, you can catch a glimpse of Lake Chiemsee. In the heart of it all is the city of Rosenheim. "God's own Country," as the Americans claim, lies between New York and San Francisco. The people of Rosenheim know better. Unfortunately, even in this Bavarian idyll in the foothills of the Alps, there are bad people who do not shy away from crime, and there are police officers who solve these crimes. Murder remains murder – whether in New York, Berlin or Rosenheim. However, the approach to solving crimes is a little different under the white-blue Bavarian sky. It is not as hectic and grim. Here, people know each other. Here, people are not only victims, perpetrators and police officers, but first and foremost human beings.
Herbert Poltschuster is found dead in his garden, having been struck by a rabbit trophy.
Erich Schaller is found dead in his distillery. Hansen and Kaya lead the investigation.
Investigators Hansen and Kaya pursue suspects in the murder of photographer Dieter Ludewig.
Hunter Böck discovers a forest owner's murder. Stadler and Hansen lead the investigation.
In Rosenheim, detectives Hansen and Kaya investigate the murder of hairdresser Bertram.
A woman is found dead by the river, not long after Detective Hansen invited her sailing.
Hansen and Kaya investigate suspects in the murder of Dr. Silke Brohm, killed at a conference.