La que se avecina
La que se avecina takes us to Mirador de Montepinar, a new residential complex located on the outskirts of a large city and from the moment the new tenants start arriving, the craziness begins.
La que se avecina takes us to Mirador de Montepinar, a new residential complex located on the outskirts of a large city and from the moment the new tenants start arriving, the craziness begins. The floors are defective, the doorbells don't work, the walls are made of paper, the concierge Maxi has a more-than-dubious resume, and each apartment has been filled with a particular type of tenant. Among them are a chaotic family, some newlyweds, a Spanish "Bridget Jones", the "official bore" of the neighbourhood, two early retirees, an antisocial loner, an underachieving college graduate, a soap opera star, two squatters and a couple with children.
Some neighbours, such as Enrique Pastor and Antonio Recio, are in constant conflict in which their spouses, Araceli and Berta respectively, also involve themselves. Others, like Izaskun and Mari Tere make gossip their way of life. The first families to take up residence are the unlucky ones who suffer all this in their new “home sweet home.”
Menchu is elected president to the disgrace of Coque, whom she buries in multiple tasks.
Antonio sabotages the elevator of the building to provoke a spill and jeopardize the president.
Antonio decides to build a bunker in Montepinar. Amador receives an interesting job offer.
Menchu, determined to set up a new gym, convinces her neighbors to organize a soccer tournament.
An escort hired by Alba will have to try to seduce Enrique to see if he is faithful to her.
Bárbara will try to restart her relationship with Amador, ignoring the fact that Clara is pregnant.
Berta changes her life and becomes a femme fatale. Fina starts a crusade against Maite.
Berta's new free life is halted when Antonio Recio wakes up from his coma with sequelae.
Coque is overwhelmed by the responsibilities of his new role as fishmonger and businessman.