Margrete: Queen of the North
The year is 1402, and a woman is at the head of a new Nordic empire. Margrete I has united Denmark, Norway and Sweden in a union, which she single-handedly rules through her adoptive son, King Erik. The union is surrounded by enemies, and Margrete therefore plans a marriage between Erik and the English Princess Philippa.
The year is 1402, and a woman is at the head of a new Nordic empire. Margrete I has united Denmark, Norway and Sweden in a union, which she single-handedly rules through her adoptive son, King Erik. The union is surrounded by enemies, and Margrete therefore plans a marriage between Erik and the English Princess Philippa. An alliance with England could strengthen the Kalmar Union and secure it against attacks. But a conspiracy is afoot, which places Margrete in an impossible dilemma that could cost her everything.