Meet The Barbarians
In Paimpont, harmony reigns among the residents. In a great act of solidarity, they enthusiastically agree by vote to welcome Ukrainian refugees. Except that the refugees who arrive are not Ukrainian… but Syrian!
The town council of Paimpont – a small village in Brittany – has unanimously voted in favor of welcoming a family of Ukrainian refugees. However, the refugees who turn up aren’t Ukrainian but Syrian, and some of the locals are not very pleased with their new neighbors. Yet the Fayad family avoids all the clichés the French villagers may have expected. So much so that they leave one wondering: who in this little village are the true ‘barbarians’?