Divertimento
In 1995, 17-year-old Zahia Ziouani dreams of becoming an orchestra conductor, while her twin sister Fettouma aspires to be a professional cellist. Raised in the underprivileged suburbs of Paris with Algerian roots, they face social and cultural barriers. Fueled by determination and passion, they create their own orchestra—Divertimento. Inspired by a true story.
"Classical symphonic music is everything for 17-year-old Zahia Ziouani and her twin sister, Fettouma. Nevertheless, living in underprivileged Parisian suburbs in 1995 with their Algerian background, they struggle arduously to approach their dreams – becoming an orchestra conductor and a cellist.
Driven by determination, passion, and courage, they create their own orchestra, Divertimento.
DIVERTIMENTO is inspired by the life of Zahia Ziouani, one of the few world-renowned female conductors."