Doogie Kamealoha, M.D.
Dr. Lahela “Doogie” Kamealoha, a 16-year-old prodigy, juggles a budding medical career with the daily challenges of teenage life. At the hospital, Lahela’s genius confounds patients and colleagues, who dub her “Doogie” after the ‘90s TV series “Doogie Howser, M.D.” At home, her doting dad, Benny, and career-driven mom, Clara (Chief of Medicine and Lahela’s boss), fear she’s growing up too fast. With support from her caring — and comical — ohana (family and friends), Lahela forges her own path.
In “Doogie Kamealoha, M.D.,” 16-year-old prodigy Dr. Lahela “Doogie” Kamealoha juggles a budding medical career with the daily challenges of teenage life. At the hospital, Lahela’s genius confounds both patients and colleagues, who dub her “Doogie” after the ‘90s TV series “Doogie Howser, M.D.” At home, her doting dad, Benny, and her career-driven mom, Clara, the hospital’s Chief of Medicine and Lahela’s boss, fear she’s growing up too fast.
Lahela struggles to operate in two very different worlds and stay balanced. Fortunately, her free-spirited older brother Kai and idiosyncratic younger brother Brian Patrick help keep her grounded. Steph, her wisecracking best friend, can always be counted on to lighten the mood, frequently climbing through Lahela’s bedroom window to costar in TikTok videos or dish on Lahela’s crush, Walter. Fellow medical residents Noelani and Charles, as well as hot-shot heart surgeon Dr. Lee, joke about the obvious gap in age and interests, but genuinely respect Lahela’s expertise.
With support from her caring — and comical — ohana (family and friends), Lahela is determined to make the most of her teenage years and forge her own path.
Lahela is in for a challenge when the next patient to need her assistance has four paws.
Lahela throws a party while Benny, Clara, and Brian Patrick spend a magical night at the ranch.
While on a family vacation at Aulani, a Disney Resort and Spa, Lahela struggles to take a break.
Lahela captains her first overnight shift while Kai needs help asking Steph to the dance.
It's the Jellyfish Jam! Lahela wants a picture with Walter, and Kai performs a dance for Steph.
Lahela and Nico spend a day together. Steph and Kai “hard launch” their relationship.
Lahela and Clara sing at the hospital talent show, and Benny teaches the boys the art of wayfinding.
Lahela attends her high school reunion. Clara learns how to channel her inner martial artist.