Dr. Oakley, Yukon Vet
Meet Dr. Michelle Oakley, vet to pretty much everything that moves in the Yukon, making house calls across thousands of square miles, helping animals wild and domestic. Accompanied by her teenage daughters and armed with humor as sharp as a scalpel, Dr. Oakley deftly juggles being a full-time vet, wife, and mother, while taking us across some of the most rugged and remote landscapes in the world.
It's a tough week for Dr. Oakley as she's chased by an angry muskox and gives a dog owner bad news.
Dr. Oakley has a full slate of home-clinic visits, and tries to ease the discomfort of a reindeer.
Dr. Oakley shows her daughter the ropes of animal care as they visit a variety of patients.
Winter weather brings some serious work for Dr. Oakley as clients rush to get their pets checked.