Nature Boom Time
Follow Charlie, Kirby, and Patrick as they travel around the United States to learn about different kinds of trees—and what makes nature incredibly awesome. Science and history are explained with paper cutouts and goofy-girl Casey back at Headquarters.
The Cherry Blossom Festival is a celebration of amazing flowering trees in Washington, D.C.
In this episode, Kirby climbs to the top of a giant sequoia and spends the night!
Charlie and his team take their cameras underwater to explore a kelp forest in California.
Charlie and his team spend a few days in the Hoh Rain Forest in Olympic National Park.
Follow Kirby and Charlie as they undertake a two-day canoe trip through the Florida Everglades.
Charlie and Kirby travel to Savannah, Georgia, where they learn all about Spanish moss.
Charlie, Kirby, and Patrick check out incredible tree sculptures at the Gilroy Gardens Theme Park.
Our hosts spend the night in a fire tower in western Montana to learn how forest fires are spotted.