After his twin sister went missing eighteen years ago, Eun Gye-hoon lost the emotional link to her. One day, Gye-hoon feels the emotions of another presence and heads to the neighborhood of Jihwa-dong, where his sister had gone missing. He meets Noh Da-hyun, whom he is emotionally connected to. This human mystery drama and fantasy romance follow a man who experiences the emotions of a strange woman.
Da-hyun searches for the corpse. Gye-hoon keeps an eye on her in case she is his missing sister.
The corpse in the fridge disappears. Eun-jung shows up. Da-hyun develops feelings for Gye-hoon.
Da-hyun unknowingly develops feelings for Gye-hoon. He keeps his distance but remains concerned.
Jin-geun returns alive. Gye-hoon protects Da-hyun. Meanwhile, Eun-jung comes out of hiding.
Da-hyun confesses her feelings and parts ways with Gye-hoon. Eun-jun's true identity is revealed.
Da-hyun fears her dreams are real. Gye-hoon's true reason for returning to Jihwa-dong is revealed.
Gye-hoon and Da-hyun kiss and date in secret. Da-hyun searches for the red gate from her dreams.
Da-hyun battles survivor’s guilt and Gye-hoon is confronted by someone most unexpected.
Jin-geun is murdered and Gye-hoon fears losing Da-hyun, who learns of Bok-hee’s secret.
It turns out there was more than one culprit. Da-hyun is targeted again and Gye-hoon feels guilty.
Da-hyun lets Gye-hoon go with a smile, knowing that Gye-hoon will continue to feel her emotions.