Dangerous Minds
A former Marine teaches high school to a class of tough but smart inner-city students. Failing with ordinary methods, she tries the unconventional -- defying the rules and creating her own curriculum.
Former U.S. Marine LouAnne Johnson, a first-time high school teacher assigned to a class of tough but smart inner city students. When conventional methods fail to reach them, the feisty Ms. Johnson tries the unconventional -- defying the rules and creating her own curriculum! In the process, she instills a new self-confidence in her students -- motivating them toward their greatest potential.