Morituri
Suspenseful action highlights this film in which Marlon Brando and Yul Brynner team up to defuse a Nazi freighter, poised to explode upon capture.
Bernhard Wicki directed this hard-hitting World War II espionage drama. Marlon Brando plays Robert Crain, a German deserter who is coerced by British Intelligence officer Colonel Statter (Trevor Howard) to impersonate a Gestapo officer in order to get aboard a German blockade runner that is conveying a valuable rubber cargo from the Orient. Crain's assignment is to save the rubber by finding a way to deactivate the explosives that the ship's captain would use to destroy the ship if captured by the enemy. Crain finds his way aboard the ship, but the ship's commander Captain Mueller (Yul Brynner), skeptical of the Nazis, vessel board the ship, and Crain realizes that his identity may be exposed by two rescued German submarine officers, he incites Mueller's officers and the new arrivals to mutiny before his true identity is revealed.