The Spectacular Now
This is the tale of Sutter Keely – high school senior, effortless charmer and would-be master of never worrying about the future – and of how he unexpectedly falls in love and also comes to terms with the fear, beauty and mystery of what comes next.
Sutter Keely (Miles Teller) lives in the now. It’s a good place for him. A high school senior, charming and self-possessed, he’s the life of the party, loves his job at a men’s clothing store, and has no plans for the future. A budding alcoholic, he’s never far from his supersized, whisky-fortified Thirst Master cup. But after being dumped by his girlfriend, Sutter gets drunk and wakes up on a lawn with Aimee Finicky (Shailene Woodley) hovering over him. She’s different: the “nice girl” who reads science fiction and doesn’t have a boyfriend. While Aimee has dreams of a future, Sutter lives in the impressive delusion of a spectacular now, yet somehow, they're drawn together.