Three Little Pigs
The Three Little Pigs each build a house of different material. The Big Bad Wolf comes along and blows away the straw and stick homes, but is unable to destroy the house of bricks.
In this Academy Award winning short, the Three Little Pigs each build a house; one of straw, one of sticks, one of wolf-proof bricks. The Big Bad Wolf comes along and blows away the straw and stick homes. All three pigs seek refuge in Practical Pig’s brick house which the wolf is unable to blow down.