Someday or One Day
Li and Huang's peaceful life in Taiwan is interrupted when Huang is sent away on secondment to Shanghai. Years later, Huang learns that Li has fallen from a building and died. With the help of a mysterious cassette player she received, will she manage to save Li by traveling through time and space?
Huang Yu-Hsuan and Li Ziwei live a peaceful life in Taiwan. Their calm days are interrupted when Huang is sent away on secondment to Shanghai. Though the couple parts in discord, Huang still misses Li deeply. She even usually dreams of a scene where Li falls from a building. One day, when she wakes up again from the nightmare, she finds all trails of Li simply vanished, and it looks like they have never been together. Worse, her nightmare is soon proved to be true by Mo Jun-Jie, Li's closest friend, that Li actually died falling from a building several years ago. On her way to find out the truth, Huang receives a mysterious cassette player. By pressing the play button of the song "Last Dance," is Huang able to change their fates and save Li by traveling through time and space?