Dra. Lucía: un don extraordinario
The story centers on Dr. Lucía Castillo, who, after a serious accident and a coma, develops an extraordinary gift that allows her, through visions, to uncover the source of her patients’ ailments and make accurate diagnoses. The medical team will face cases that test their expertise, as well as rivalries, ethical dilemmas, betrayals, love, and loss.
The series combines the fast-paced intensity of the emergency department at the public Matilde Montoya Hospital with the professional and personal relationships of its staff. The story centers on Dr. Lucía Castillo, a talented and compassionate emergency physician who, after suffering a serious accident and remaining in a coma for two weeks, discovers that she has developed an extraordinary gift, a kind of psychic ability that, through visions triggered when she touches her patients, allows her to perceive the details or recent events that led to their illnesses, complex or puzzling symptoms, enabling her to make accurate diagnoses and carry out her mission of saving lives, with the suspicion of some and the admiration of others.