Filmmakers Martin Scorsese and David Tedeschi reveal the four Beatles at the moment of their musical breakthrough and unimaginable fame. This intimate film showcases rare behind-the-scenes footage captured by David and Albert Maysles, restored in 4K. Newly filmed and archival interviews with the Beatles, along with fans whose lives were transformed, illuminate this singular cultural moment.
The impact of the Beatles’ first trip to the United States is well known: their lightning bolt rise up the charts, battalions of screaming teenage girls and a record-breaking performance on Ed Sullivan, witnessed by 73 million people. "Beatles '64" tells a more intimate story. Filmmakers Martin Scorsese and David Tedeschi reveal the four Beatles at the moment of their musical breakthrough and unimaginable fame. The film showcases rare behind-the-scenes footage filmed by pioneering documentarians David and Albert Maysles, beautifully restored in 4K. Newly filmed and archival interviews with the Beatles, along with fans whose lives were transformed by the band’s music, illuminate this singular cultural moment and its continued resonance today.