The Emperor's New Groove
Emperor Kuzco thought he had it all: a devoted populace to rule over, a wardrobe of glamorous garb and his unwavering "groove." But when a devious mix-up turns Kuzco into a llama, the once-mighty ruler must form an unlikely alliance when a peasant offers to help Kuzco regain his throne from the power-hungry adviser who stole it from him.
Emperor Kuzco (David Spade) thought he had it all: a devoted populace to rule over, a wardrobe of glamorous garb and his unwavering "groove." But his world is flipped upside down when he's turned into a llama by his devious adviser Yzma (Eartha Kitt), and her hunky henchman Kronk (Patrick Warburton). Now the once-mighty ruler is forced into an unlikely alliance with pleasant peasant Pacha (John Goodman). Together, they must overcome their differences as they embark on a groovy adventure. Discovering the good in everyone has never been so much fun!