Sketchbook
Sketchbook takes us onto the desks and into the lives of talented artists and animators. Each episode focuses on a single artist teaching us how to draw a single iconic character from a Walt Disney Animation Studios film. As we learn the steps of drawing, we discover that the artists themselves each have a unique story to tell about how they made their way to Disney and their chosen character.
An intimate instructional documentary series, Sketchbook takes us onto the desks and into the lives of talented artists and animators. Each episode focuses on a single artist teaching us how to draw a single iconic character from a Walt Disney Animation Studios film. As we learn the steps to drawing these characters, we also discover that the artists themselves each have a unique story to tell about how they made their way to Disney and their chosen character. From the creators of Chef's Table, this exclusive experience will give viewers of all ages a new understanding of how these beloved characters come to life on screen while introducing them to a new cast of real-life characters along the way.
Hyun-min Lee teaches us how to draw a character near and dear to her, Frozen’s “Olaf.”
Eric Goldberg teaches us how to draw one of his most iconic characters, “The Genie” from Aladdin.
Disney Animation animator/character designer Jin Kim teaches us how to draw “Captain Hook."
Disney Animation story artist Samantha Vilfort teaches us how to draw “Mirabel” from Encanto.