The Walking Dead
Wounded in the line of duty, small-town Georgia sheriff Rick Grimes wakes from a coma to find the world infested by zombie-like "walkers."
This series follows a group of survivors during the zombie apocalypse. Sometimes the interpersonal conflicts present such danger that some grow willing to do anything to survive.