Ruyi's Royal Love in the Palace
In 1735, Qianlong succeeds the throne. His childhood sweetheart Ruyi becomes his concubine. They support each other through hardships. Years later, Qianlong manages to make Ruyi the empress. But Ruyi realizes he's changed into a paranoid, fickle and selfish emperor. Their love and trust break down. But Ruyi holds on to happy memories, and carries out her duties as the empress until her death.
Qingying and Fourth Prince Hongli are childhood sweethearts. She becomes Hongli's secondary consort.
Aunt decides to die to protect Qingying. Qingying testifies that her aunt died of anger.
The empress dowager reminds the emperor to distribute his attention equally between the ladies.
Xiyue punishes Hailan, saying she stole charcoal. Ruyi rushes over. Suoxin looks for the emperor.
Ruiji accuses Ruyi of putting poison in her medicated cream but Hailan clears Ruyi's name.
Ruyi asks the emperor to grant his birth mother Li Jingui an imperial title, but he is angered.
The emperor selects Ruyi over the empress and Xiyue as Yonghuang’s new foster mother.
Lianxin is loath to marry Wang Qin. Ruiji has her first child after the emperor’s ascension.