Delicacies Destiny
A talented and kind chef, Ling Xiaoxiao, is accepted into the delicacy role of chef in an Imperial palace thanks to the appreciative appetite of the Crown Prince, Zhu Shoukui. Set on becoming the best Imperial Chef, with the Prince's help, Ling tries to navigate the pitfalls of palace life while remaining true to her goals in the face of forbidden love.
This lush series centers on palace intrigue and the demands of royal palates. A Crown Prince has rejected all candidates for the job of Imperial Chef, but young chef Ling’s succulent commoners' dish wins him over. While Ling’s savory meat dishes please most royal diners, the Emperor and the Empress are vegetarians. Ling tries to handle these restrictions but is betrayed by a seething Noble Consort. Ling is also eyed with anger by the Empress, who can see that the Emperor is enchanted with her. Refusing the Crown Prince’s plea that she learn royal protocol, Ling is faced with a choice: her career or forbidden love.
After the Crown Prince tasted the “Baofan,” he invites Ling Xiaoxiao back to the palace.
The Empress is enraged by her husband's risqué betrayal, as well as her son's attraction to Ling.
The Prince pleads for Ling Xiaxiao's freedom, as events unfold that end the Queen's cruel vendetta.
The Crown Prince shows his love to Ling by rejecting all the girls at the Crown Princess Selection.
The Crown Prince falls sick due to sadness as Ling opens her own popular restaurant.
An alternate what-might-have-been to Ling's confession of love after the Crown Princess Selection.