A Spark Into a Flame: Hamilton and Hip Hop
Hip-hop and Broadway ignite as two worlds unite to create “The Hamilton Mixtape.” Lin-Manuel Miranda reveals his passion for hip-hop and musical theater, and how he first conceived of “Hamilton” as a mixtape. Also featuring rap icons Busta Rhymes and Nas, cultural icon Angie Martinez, and rapper, singer and writer Dessa, the full-circle story unfolds as “Hamilton” reaches across artists and communities.
Hip-hop and Broadway ignite in this story of two worlds coming together to create “The Hamilton Mixtape.” Lin-Manuel Miranda reveals his passion for both hip-hop and musical theater, and how he first conceived of and began writing “Hamilton” as a mixtape. Joined by many notable others from the pages and the studios where it happened, the full-circle story unfolds of how “Hamilton” resonated across artists and communities, and how the mixtape became “Hamilton” the musical and back again. Interviews include rap icons Busta Rhymes and Nas, hip-hop DJ and cultural icon Angie Martinez, and Dessa, a featured artist on “The Hamilton Mixtape.” Each shares their experience of seeing “Hamilton” on Broadway and the inspirations that led to crafting their own, intimate raps of the songs in the acclaimed musical.