The Lion King 1 1/2
Timon and his windy pal Pumbaa — the greatest unsung heroes of the Savanna — reveal where they came from and how they helped Simba save the Serengeti.
In this comedy-adventure, Timon and Pumbaa reveal where they came from, where they met and how they helped Simba save the Serengeti. Their story includes glimpses into some big events from The Lion King that look a little different from Timon and Pumbaa's perspective — such as when King Mufasa introduced baby Simba to the animal kingdom. Let's just say there was something behind that dramatic moment when all the animals bowed to their new ruler. Nathan Lane, Matthew Broderick and Ernie Sabella return for this hysterical musical tale, plus meet colorful new characters like Timon's Ma (Julie Kavner) and Uncle Max (Jerry Stiller).