Monkey Kingdom
Life is an adventure for a young monkey and her son, living among ancient ruins in the jungle. But when her family is forced from their home, she must lead them to safety amidst strange new creatures and surroundings in this epic Disneynature film.
Life is an adventure for Maya, the clever and resourceful blonde-bobbed monkey in Disneynature’s Monkey Kingdom, set among ancient ruins in the storied jungles of South Asia. Maya’s world is forever changed when she welcomes her son, Kip, into her complicated extended family. Like all families, Maya’s has its share of colorful personalities, and she’s determined to give her son a leg up on the social ladder. When their longtime home at Castle Rock is taken over by powerful neighboring monkeys, Maya's whole family is forced to relocate, where she uses her street smarts and ingenuity to lead them to untapped resources amidst strange new creatures and unsettling surroundings. Ultimately, they will all have to work together to reclaim Castle Rock, where Maya can realize her dreams for her son’s future.