The Flagmakers
"The Flagmakers" is a peek into the country's largest American flag and flagpole manufacturer, where refugees and immigrants who have risked everything to come to the USA, alongside their midwestern co-workers, stitch and sew 5 million American flags a year.
From National Geographic Documentary Films, Academy Award-winning director Cynthia Wade, award-winning director Sharon Liese and executive producer Giannis Antetokounmpo, "The Flagmakers" poses one of today’s most pressing questions: who is the American flag for? Employee-owned Eder Flag in Oak Creek, Wisconsin, sews and ships five million American flags a year. The flagmakers — locals, immigrants and refugees — stitch stars and stripes as they wrestle with identity and belonging. Sewing manager Radica, a Serbian immigrant, believes every flag has a soul. Ali, a war survivor from Iraq, is learning how to use a sewing machine after arriving in the United States just 90 days prior. Midwestern-born Barb’s genuine friendships with her immigrant co-workers belie her staunchly conservative beliefs. SugarRay, a Black man born and raised in Milwaukee, reflects on his complicated relationship with this country. Each considers: What does the American flag represent in a changing nation and world, and for whom? "The Flagmakers" is an intimate glimpse into the people whose hands make America’s most recognizable icon.