Made in a Day
There’s a revolution in manufacturing. This is the story of how some of today’s biggest brands, from Tesla Cars to Gibson Guitars, Tabasco to Space Rockets, are made today.
The last decade has seen a revolution in manufacturing. A just in time economy means the products we love are being made on a massive scale in record time. While lightening logistics mean global trade and distribution happens faster than ever. This is the story of how some of today’s biggest brands, from Tesla Cars to Gibson Guitars, from Tabasco Sauce to Space Rockets, are made today.
Tesla reveals how high-tech automation and skill go into building the iconic electric car.
Gibson Guitars reveals how technology and skill go into creating the brand’s iconic guitars.
New Balance reveals how technology and skill go into creating the brand’s iconic sneakers.
Airbus makes the H-125 — the most widely sold single-engine chopper on the planet.
The story of how America’s oldest distillery makes one of the world’s most famous liquors.
John Deere reveals how it combines heavy industry and tech to make massive tractors.
Jeep reveals how an army of manpower and robots build and ship thousands of cars daily.
OneWeb Satellites reveals how space technology and skill go into creating web satellites.