Cars on the Road
Pixar Animation Studios returns to the world of “Cars” with the all-new original series “Cars on the Road.” Episodes follow Lightning McQueen and his best friend Mater as they head east from Radiator Springs on a cross-country road trip to meet up with Mater’s sister. Along the way, every stop is its own adventure, with outrageous roadside attractions and colorful new characters.
A dino park visit turns into a pulse-pounding, prehistoric nightmare starring Mater and Lightning.
The rain-soaked duo check into a creepy hotel where Lightning is haunted by four-wheeled frights.
When Mater is outfitted as a racer, he experiences record speeds and an out-of-chassis experience.
Mater and Lightning join local creature hunters in their search for a mysterious, elusive “monster.”
A traveling circus exposes Lightning’s fear of clowns and his new friend Ivy’s unexpected talents.
Mater bonds with fellow trucks at a rest stop, and they celebrate their solidarity through song.
Lightning McQueen and Mater stumble onto a movie set and are cast in a zombie sci-fi film.
Road warriors carnap Lightning and Mater, forcing them to battle in the perilous Thundercone.
At his sister’s wedding, Mater must confront a past he thought he’d left in the rearview mirror.