When Lightning McQueen and best friend Mater compete in the World Grand Prix, the road is filled with hilarious surprises…especially when Mater gets caught up in an adventure of international espionage.
Star race car Lightning McQueen (Owen Wilson) and the incomparable tow truck Mater (Larry the Cable Guy) take their friendship on the road from Radiator Springs, heading overseas to compete in the first-ever World Grand Prix to determine the world’s fastest car. But the road to the championship is filled with plenty of potholes, detours and hilarious surprises when Mater gets caught up in an intriguing adventure of his own: international espionage.