Inside Pixar
A documentary series of personal and cinematic stories that provide an inside look into the people, artistry, and culture of Pixar Animation Studios.
Kemp Powers discusses the personal experiences that led him to write a pivotal scene in Soul.
Deanna Marsigliese discusses character creation process and the artistic detours that come with it.
Dan Scanlon takes us on a personal journey of inspiration that led to his film, Onward.
Cynthia Lusk explains the process of translating a film so that it can be enjoyed around the world.
Marylou Jaso shows us how she creates the culinary treats that help feed the studio's creativity.
Rachelle Federico gives a behind-the-scenes look at being a Production Assistant for Pixar's Soul.
Patty Bonfilio takes us on a tour of Pixar's campus and reveals some of its hidden gems.
Learn about the creative process of developing unique Pixar characters from scratch.
Find out how Pixar utilizes the passage of time as a tool for emotional storytelling.