Remember the Titans
The story of a newly appointed African-American football coach and his high school team in their first season as a racially integrated unit in 1970s Virginia.
Based on real events, this remarkable story celebrates how a town torn apart by friction and mistrust comes together in triumphant harmony. After leading his team to fifteen winning seasons, beloved football coach Bill Yoast (Will Patton) is demoted and replaced by tough, opinionated Herman Boone (Denzel Washington). How these two men overcome their differences and turn a group of hostile young men into champions is a remarkable portrait of courage and perseverance.