Spider-Man
A young man with spider-like abilities fights crime as a superhero in New York City while trying to have a normal personal life.
After being bitten by a radioactive spider, young Peter Parker finds that he now has spider-like super powers. Hoping to use his new-found abilities for wealth and fame, he lets his ego blind him to the needs of others, and indirectly causes the death of his uncle Ben when he refuses to help a police officer catch a fleeing criminal. Humbled by his failure, he resolves to use his talents for fighting crime, and becomes the superhero Spider-Man. While he fights assorted super-villains, Peter also must balance his personal life, including his girlfriend Mary Jane, his job as a photographer at the Daily Bugle, and as an editor who has convinced himself that Spider-man is a criminal that has to be brought down.