The Secrets of Hillsong
Documentary series that goes beyond the sensational headlines and behind the velvet rope to examine Hillsong’s long pattern of covering up misconduct to protect itself.
FX’s The Secrets of Hillsong is a four-part documentary series based on the explosive original reporting on the megachurch’s scandals by Vanity Fair journalists Alex French and Dan Adler. The series features the first interviews with former pastors Carl and Laura Lentz, since their public ouster from the church — which for years counted musicians, actors, athletes and other celebrities among its flock. The documentary also features poignant conversations with many of the congregants navigating the still-unfolding global reckoning as the church faces a rash of fresh revelations. With fresh reporting and analysis from journalists, historians and policymakers, the series goes beyond the sensational headlines and behind the velvet rope to examine the church's long pattern of covering up misconduct to protect itself.
A group of reporters examine Hillsong’s global network and discover a pattern of cover-ups.
After Carl Lentz’s expulsion, Brian Houston is charged with concealing his father’s crimes.