Leave No Trace
“Leave No Trace” investigates a century-long cover-up as 82,000 men step forward with claims of sexual abuse, exposing the failure of the Boy Scouts of America to protect their young Scouts.
“Leave No Trace” investigates the century-long cover-up by the Boy Scouts of America (BSA) to conceal pedophiles that were in their ranks and how their secret “perversion files” would eventually lead to the financial downfall and bankruptcy of the organization. The film looks at 70 years of abuse, told through first-hand accounts of survivors still trying to cope with their lives today and their crusade for justice. Interviews and taped depositions with former BSA leadership set a revealing account of how America’s largest youth organization failed to protect the very boys entrusted to them, leaving a wreckage of human lives in its wake. The BSA filed for bankruptcy in February of 2020. Since then, over 82,000 men have come forward with claims of abuse. The proposed reorganization plan for the BSA would include the largest sexual abuse settlement in history, dwarfing even that of the U.S. Catholic Church.