Rental Family
In this heartfelt film, Brendan Fraser portrays an American actor in Tokyo struggling to find purpose until he lands an unusual gig with a Japanese “rental family” agency playing stand-in roles for strangers. As he immerses himself in his clients’ worlds, he forms genuine bonds and rediscovers purpose and the quiet beauty of human connection.
Set in modern-day Tokyo, “Rental Family” follows an American actor — portrayed by Brendan Fraser — struggling to find purpose until he lands an unusual gig: working for a Japanese “rental family” agency, playing stand-in roles for strangers. As he immerses himself in his clients’ worlds, he begins to form genuine bonds that blur the lines between performance and reality. Confronting the moral complexities of his work, he rediscovers purpose, belonging, and the quiet beauty of human connection.