The Testament of Ann Lee
Based on a true legend, “The Testament of Ann Lee” depicts the story of the founder of the devotional sect known as the Shakers. Amanda Seyfried stars as the Shaker’s revered, irrepressible leader who preaches gender and social equality. With reimagined Shaker hymns, the film captures Lee’s ecstasy and agony in her quest to build a utopia.
From award-winning filmmaker Mona Fastvold (director of "The World to Come," co-writer of "The Brutalist") comes the extraordinary story based on the true legend of Ann Lee, founder of the devotional sect known as the Shakers. Amanda Seyfried stars as the Shaker's irrepressible leader, who preached gender and social equality, and was revered by her followers. “The Testament of Ann Lee” captures the ecstasy and agony of Ann’s quest to build a utopia, and features more than a dozen traditional Shaker hymns reimagined as rapturous movements, with choreography by Celia Rowlson-Hall (Vox Lux) and original songs and score by Daniel Blumberg (The Brutalist). Also starring Thomasin McKenzie, Lewis Pullman, Stacy Martin, Matthew Beard, Scott Handy, Viola Prettejohn, Jamie Bogyo, David Cale, Tim Blake Nelson and Christopher Abbott, “The Testament of Ann Lee” was written by Fastvold and Brady Corbet.