Recess
Recess portrays life at Third Street Elementary School, where students have set up a microcosm of human society complete with its own government, class system and unwritten laws.
Recess portrays the lives of six fourth graders at Third Street Elementary School, where students have set up a microcosm of traditional human society complete with its own government, class system and set of unwritten laws. They are ruled by a monarch, a sixth grader named King Bob, who has various enforcers to make sure his decrees are carried out. The society has a long list of rigid values and social norms that imposes a high expectation of conformity upon all the students.