Equator’s Wild Secrets
Life along the equator is spectacularly diverse. More than half of the world's species live here. Tropic Thunder is a 6 part archive series about Equator's wildest and most diverse ecosystems - the Amazon, the Andes, the Galapagos Islands, Borneo and Sumatra, Africa, and the Coral Sea.
Life along the equator is spectacularly diverse. More than half of the world's species live here. Tropic Thunder is a 6 part archive series about Equator's wildest and most diverse ecosystems - the Amazon, the Andes, the Galapagos Islands, Borneo and Sumatra, Africa, and the Coral Sea. This series features a cornucopia of exotic animals in habitats ranging from steamy rainforests and great grasslands to snowy mountains and great reefs. Although there is access to plentiful food, fierce competition is still part of daily life on the equator. Great currents and trade winds also drive animals to adapt and behave in ways not seen in other wildlife hotspots? Welcome to the jungle, the mountain, the savannah and the rich reef?all part of the Equator's greatest hotspots.
On the spectacular coral reefs of the Asia-Pacific, survival hinges on interdependence.
Amazonia undergoes its transformation from the dry to the wet, who dies, who survives.