Dear Mama
A deeply personal five-part series that defies the conventions of traditional documentary storytelling to share an illuminating saga of mother and son, Afeni and Tupac Shakur.
“Dear Mama” is a deeply personal five-part series that defies the conventions of traditional documentary storytelling to share an illuminating saga of mother and son, Afeni and Tupac Shakur. Afeni Shakur was a revolutionary, an intellect and a voice for the people. She became a feminist darling of the '70s, a female leader in the movement amidst the macho milieu of the Black Panther Party. Tupac was a rapper and poet, a political visionary and philosopher who became known as one of the greatest rap artists of all time. Their story chronicles the possibilities and contradictions of the United States from a time of revolutionary fervor to Hip Hop culture’s most ostentatious decade.
Tupac's legal troubles escalate, with multiple different arrests in different states.
Tupac spends nearly a year at the notorious Clinton Correctional Facility at Dannemora.
Afeni manages to secure Tupac's legacy, ensuring their story is told and the struggle continues.