Fresh Off the Boat
It's the 90s and 11 year old, hip-hop loving Eddie just moved to suburban Orlando from DC's Chinatown with his parents. It's culture shock for his immigrant family in this comedy about pursuing the American Dream. "Fresh Off the Boat" is based on Chef Eddie Huang's memoir Fresh Off the Boat.
It’s 1995 and eleven-year-old hip-hop loving Eddie Huang and his family moves from Washington, DC to Orlando, Florida. The move is precipitated by Eddie’s dad, Louis, who is the new, proud owner-operator of “Cattleman’s Ranch,” an “All-American” Steakhouse, but Louis is hiding the fact that business isn’t as booming as he had hoped – or promised his finance-driven wife, Jessica – it would be. While Eddie’s first day of school is rough – thanks in part to his brown-bag Asian lunch and his predominantly white classmates – he remains undaunted, thanks in part to his Three-Point Plan: “First, get a seat at the table. Second: Meet Shaq. Third, Change the game… possibly with the help of Shaq.” And all he needs to set his plan in motion is a “white lunch.” Meanwhile, Louis thinks the key to solving his business woes lies in hiring Mitch, a Caucasian host, to greet his mostly white customer base, and Eddie is about to learn that despite feeling alone in his new world, he always has the love and support of his family to back him up... and that he doesn’t need to pretend to be someone else in order to belong.
Someone has to give Evan "the talk." And Jessica and Honey learn what it means to be best friends.
Y2K is on the way, and everything is about to change, especially for Eddie after his college tour.
With Eddie getting closer to college (maybe), the Huang boys want a group costume they can agree on.
When Evan starts to behave like a typical eighth-grader, Jessica worries about his future.
The Huang parents are out to make big changes in the lives of their friends and family.
It's Christmas time, when Jessica takes control of the household and everything is perfect.
With help from Louis’ business advice, Jessica lands her dream job as a private school dean.
Evan receives coaching from former spelling bee champ Simryn to try to win the state spelling bee.
Jessica finds herself overwhelmed by a heartbroken Evan who wants to spend more time with her.
When the family van takes a turn for the worst, Jessica and Louis each process the loss.