The Life Aquatic with Steve Zissou
An internationally famous oceanographer, Steve Zissou, and his crew set sail on an expedition to hunt down the mysterious and possibly nonexistent Jaguar Shark that killed Zissou's partner during the documentary filming of their latest adventure.
Internationally famous oceanographer Steve Zissou (Bill Murray) and his crew -- Team Zissou -- set sail on an expedition to hunt down the mysterious, elusive, possibly nonexistent Jaguar Shark that killed Zissou's partner during the documentary filming of their latest adventure. They are joined on their voyage by a young airline co-pilot, who may or may not be Zissou's son (Owen Wilson), a beautiful journalist (Cate Blanchett) assigned to write a profile of Zissou, and his estranged wife and co-producer, Eleanor (Anjelica Huston). They face overwhelming complications including pirates, kidnapping, and bankruptcy.