Growing Up
Created by Brie Larson and Culture House, Growing Up is an innovative hybrid docu-series that explores the challenges, triumphs and complexities of adolescence through ten incredible coming of age stories. Growing Up uses narrative, experimental, and documentary filmmaking to follow one casted individual, ages 18-21, as they tell their story.
Created by Brie Larson and Culture House, “Growing Up” is an innovative hybrid docu-series that explores the challenges, triumphs, and complexities of adolescence through ten compelling coming of age stories. The series uses narrative, experimental, and documentary filmmaking to follow one casted individual, ages 18-22, as they tell their story. They represent a wide range of lived experiences, giving audiences emotionally powerful narratives that offer an engaging look at teenage-hood and the diverse social, familial, and internal obstacles young people face on their path to self-discovery and acceptance. Each 30-minute episode features one young person, or “hero,” and their experience growing up. Each episode is anchored by a deeply personal interview that allows our heroes to walk us through their childhood and teenage years. Alongside these interviews, creative cinematic reenactments help bring their major inflection points to life.
Vanessa finds community amongst other confident Black women, and is inspired to study psychology.
Clare and Isabel’s story is about their friendship and passion for giving back to their community.
Amiri’s episode follows a Black man’s journey to finding the courage to be loved for who he is.
Emily’s story looks at her experience building a platform for creatives in the disability community.
Sage is a 20-year-old Afro-Latina artist and organizer finding her identity as a trans woman.
David is a young man from California who stepped out of his comfort zone by discovering poetry.
Sofia’s story outlines her barrier breaking journey in STEM as a Black woman coder.
Alex’s story dives into her experience dealing with depression in her middle and high school years.
Athena’s episode is about a young South Asian woman’s journey with her body image.
Gavin overcomes the hardships of homelessness to earn a full scholarship to study nursing.