The Strain
The Strain is the story of the CDC Canary Team investigating an outbreak in NYC with hallmarks of vampirism. As the strain spreads, the team wages war for humanity.
The Strain is a high concept thriller that tells the story of Dr. Ephraim Goodweather, the head of the CDC Canary Team in New York City. He and his team are called upon to investigate a viral outbreak with hallmarks of an ancient and evil strain of vampirism. As the strain spreads, Eph and his team wage war for the fate of humanity itself.
Fet and Quinlan have to figure out how to get the nuclear bomb back to New York.
His health failing, Setrakian pushes himself to the limit in his quest for victory.
In the series finale, Quinlan devises a desperate plan, but the costs are enormous.