MPower
Each episode of "MPower" reveals the history and untold stories of the most iconic women in the Marvel Cinematic Universe. The women behind the Guardians of the Galaxy, Wakanda, Captain Marvel and the Scarlet Witch share their triumphs and are joined by adoring fans whose lives were touched by the stories of their heroes.
From Carol Danvers and Wanda Maximoff to the women of Wakanda and The Guardians of the Galaxy, "MPower" unpacks the journeys of these characters from their birth in Marvel Comics to the MCU and beyond. Archival footage, imaginative animation and candid interviews work in tandem to profile how these characters and the women behind their success have impacted fans around the world.
Those behind Captain Marvel delve into how she became a force for embracing oneself to the fullest.
Scarlet Witch’s story is unlike any other. This "MPower" episode showcases her voice and strength.
Follow Gamora and her fellow Guardian women on their journeys from misfits to heroes.